Nysted Dyreklinik I/S

Et solidt stenkast fra Østersøen på det sydøstlige Lolland ligger Dyrlæger & Ko's sydligste praksis.

Nysted Dyreklinik I/S ejes af 5 dyrlæger, og er en blandet praksis med kvæg, heste samt smådyr, og har 4 medarbejdere ansat.

Kvægdelen består af kvægdyrlæge Tina Skovgaard, kvægfagdyrlæge Derk Vink, laborant Merete Mortensen samt bogholder Elisabeth Nygaard.

Tina og Derk er udekørende til kvægbesætninger på Lolland, Falster og Møn og indgår i et stordyrs-vagtsamarbejde med 3 andre praksis på Lolland. Endvidere er Tina og Derk med i et udvidet samarbejde i D&K Øst.

Merete er ansvarlig for kvæglaboratorium og -kontor, mens Elisabeth varetager bogholderfunktionen i Nysted Dyreklinik I/S samt Dyrlæger og Ko Fakturering.

Et af vores fokus områder er bl.a. reproduktion, hvor vi nu har mulighed for at ultralydscanne køer og kvier ved drægtighedsundersøgelser. Som eneste praksis i Danmark, tilbyder vi at måle progesteron i mælk, hvorved vi bl.a. kan finde omløbere allerede 3 uger efter inseminering. – Brunstobservation ved brug af gårdhunde er et nyt område, som vi også kunne tænke os at afprøve i praksis.

I laboratoriet udfører vi endvidere følgende analyser:

• Bakteriologisk undersøgelse på mælk.
  • Parasitundersøgelse, herunder undersøgelse for coccidier og leverikter.
  • Undersøgelse for tarm-patogener (rotavirus, coronavirus, E-coli, cryptosporidier).
  • Bestemmelse af antistofniveau hos kalve (blodprøve).
  • Tørstofmåling på grovfoder.

Få en samarbejdspartner, der ved noget om kvæg

Vi samarbejder gerne med kvægbrugsrådgivere, økonomikonsulenter, banker, fonde m.fl.

Hent brochuren

Hvorfor vælge Dyrlæger&Ko som besætningsdyrlæger?

1.600 besætninger tager ikke fejl: Vi tilbyder sundhedsrådgivning i absolut verdensklasse

Hent brochuren

Et stærkt netværk, der dækker hele landet

Dyrlæger&Ko er det rigtige valg for landmanden, der ved, at sunde køer er vejen til sund økonomi